Utbildningar

Introduktionsutbildning 500 kr

Om man vill övningsköra privat så måste man genomföra en introduktionsutbildning också kallad handledarutbildning. Både handledare och elev behöver gå på kursen för att övningsköra privat, men det är inget krav på att man måste gå kursen vid samma tillfälle. För att få gå utbildningen måste eleven vara minst 15 år och 9 månader (man får övningsköra från det att man är 16 år).

På kursen får deltagarna information om vägen till ett körkort – från start till mål. Kursen är 3 timmar utan pauser, med det tillkommer raster.

Vi vägleder deltagarna att lägga en struktur och planera sin privata övningskörning. Vi går igenom ansvar och skyldigheter, miljökörning, uppdateringar gällande trafikregler, allt utifrån de mål som finns i transportstyrelsens Kursplan B.

För anmälan till kursen mejla Namn, Personnummer och telefonnummer för varje deltagare till info@kransenstrafikskola.se

OBS! Betalning sker innan kursdagen.

Swish: 1236615926

Bankgiro: 5676-1588

Boka introduktionsutbildning

RISKETTAN 800 kr

Riskutbildning B del 1 (Riskettan) är en av de två obligatoriska riskutbildningar du som elev måste ha genomfört innan du utför ditt kunskapsprov.

Syftet med utbildningen är att öka din medvetenhet om alkohol, droger, trötthet och andra riskfyllda beteenden i trafiken och ge dig insikt och kunskap som hjälper dig att bli en mer ansvarsfull förare. Riskettan innehåller ingen körning utan är en teoretisk utbildning.

Utbildningen är 3 timmar exklusive raster ( men raster tillkommer). Riskutbildningen är giltig i 5 år från inrapporterat datum. Vi rapporterar eleverna till transportstyrelsen efter genomförd och godkänd utbildning.

Obs! Medtag giltig legitimation.

Boka Riskettan

RISKTVÅAN 2210 kr

Riskutbildning del 2 (risktvåan) för personbil, kallas även för ”halkbana”, är en obligatorisk kurs där du upplever och lär dig om riskfyllda situationer, exempelvis körning på halt väglag.

Riskutbildning 2 kostar 2210 kr.

För att få genomföra Riskutbildning 2, krävs en giltig svensk legitimation som skall uppvisas innan kursstart.

Boka Risktvåan

Helgintensiv

Helgintensiv 7 000 kr

Om du inte har tid att övningsköra under vardagarna eller så har du uppkörning inom kort och vill stärka dina chanser att klara av förarprovet, så kan du köra en helgintensiv. Det är inga krav på din nivå om du vill köra en helgintensiv. Man kan dela upp körlektionerna på flera helger. En helgintensiv är enbart 10 körlektioner.